Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Comparison of BPM Suites and Their Application in Enterprise Architecture
Mach, Jiří ; Nečaský, Martin (vedoucí práce) ; Richta, Karel (oponent)
Rozvoj servisně orientované architektury a centralizace služeb umožnil vznik a rozvoj nástrojů pro řízení obchodních procesů (angl. Business proces Management - BPM). Centralizované řešení pro řízení procesů přináší vyšší míru flexibility, ale zároveň pomáhá budovat kvalitní podnikovou architekturu. V současné době jsou na trhu stovky různých řešení podporující BPM a není snadné si vybrat ten správný. Zároveň se jedná o velmi rychle se rozvíjející oblast, která sebou přináší řadu nových postupů a standardů. Hlavním cílem mé práce je pomoci specialistům z oblasti IT ale i businessu při výběru implementaci BPM nástroje.
Implementace podpory distribuovaných transakcí v BPEL
Bek, Ivo ; Fiedor, Jan (oponent) ; Letko, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je implementovat podporu distribuovaných transakcí do projektu RiftSaw tak, aby webové služby mohly být volány v rámci distribuovaných transakcí podnikovými procesy. A to pouze v tom případě, že operace webové služby vyžaduje být provedena v rámci distribuované transakce. Oproti již funkčním implementacím přináší podporu specifikace WS-BusinessActivity a jiný způsob kontroly, zda má podnikový proces použít distribuované transakce u volaných webových služeb.
Ticketing nástroj v IBM BPM
Dvorský, Ondřej ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Kadleček, David (oponent)
Cílem této práce je návrh a implementace ticketovacího řešení za pomoci technologie Business Process Management Systems (BPMS), konkrétněji produktu IBM BPM. Práce je členěna do několika částí. Úvodní část se věnuje vysvětlení základních pojmů z této oblasti a vysvětlení základních prvků notace BPMN, s jejíž pomocí jsou podnikové procesy modelovány. Následuje analýza situace na trhu s BPMS technologiemi. Další část práce obsahuje analýzu a specifikaci požadavků na ticketovací řešení v rámci bankovního prostředí, a to včetně návrhu implementace tohoto řešení. Poslední část demonstruje implementaci ticketovacího řešení za pomoci produktu IBM BPM, a dále také klienta pro správu ticketů vyvinutého za pomoci jazyka HTML, CSS a JavaScript. Výsledné řešení je součástí přílohy této práce.
BPEL
Černý, Ondřej ; Selčan, Vladimír (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou jazyka Business Process Execution Language. Nejprve se však práce zaměřuje na dva hlavní přístupy, které využívají jazyk BPEL. Jedná se o přístup servisně orientované architektury (SOA) a přístup Business Process Managementu. Práce postupně definuje a ukazuje vlastnosti SOA a BPM a určuje klíčovou roli jazyka BPEL v SOA a v BPM. Důležitá je část o propojení SOA a BPM, která poukazuje na jednotlivé problémy při propojení obou přístupů pomocí jazyka BPEL a na odlišnost businessu a IT, kterou je zde potřeba překonat. Po uvedení základních směrů, které využívají jazyk BPEL se práce věnuje přímo tomuto jazyku. Potom, co je uvedena základní charakteristika, je BPEL definován a zařazen do historie. Krátký odstavec je věnován také BPEL engine, který vykonává spustitelné business procesy. Následně jsou popsány jednotlivé důležité elementy jazyka BPEL a životní cyklus BPEL procesu. Na závěr druhé části jsou uvedeny nevýhody jazyka. Poslední část se snaží porovnat vybrané nástroje pro práci s jazykem BPEL na základě jejich vlastností definovaných pomocí kritérií. V přílohách je nejprve ukázáno, jak je možné převést business proces z modelu do spustitelné podoby a také příklady praktického využití jazyka BPEL pro orchestraci služeb a pro kompletní využití životního cyklu BPM.
Přístupy k transformaci popisu procesů do BPEL
Císař, Daniel ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Selčan, Vladimír (oponent)
V této práci jsem se zabýval oblastmi Business Process Managent a Service Oriented Architecture. Nejprve jsem se snažíl o ucelený konceptuální pohled na obě oblasti a to skrze definice důležitých principů. U disciplíny BPM jsem si určil nejdůležitějším principem pro vyjádření optimalizace procesu pomocí nástrojů -- "life-cycle". U servisně orientované architektury jsem musel pohled omezit na důležité principy, které souvisejí s kompozicí služeb. Důležitým východiskem v mé práci jsou definice procesů a služeb a jejich role BPM systémech. Je to zjednodušený pohled, který pomůže napojit modelované procesy na webové služby. Webové služby a jejich orchestrace je totiž nejoblíbenějším a nejčastějším užítí servisně orientované architektury. Kompozice je další důležitým stavebním kamenem z oblasti SOA a je východiskem pro reálnější naplění cílů SOA, jako je větší agilita podniku, efektivnější využití prostředků podniku aj. V disciplíně BPM se snoubí více prvků a je typickým příkladem multioborové disciplíny, kdy se jedná o řízení procesů a jejich optimalizace za pomoci nástrojů. Tyto nástroje historicky plnily svou úlohu dobře, ale podniky se dnes ve velice konkurenčním propojeném prostředí musejí chovat jinak. Ve své práci jsem nejdříve vyjádřil, proč by tyto oblasti mohly být prospěšné jedna druhé. V další části jsem se zaměřil, jaká je souvislost s life-cycle procesu u BPM a jak do toho zapadá life-cycle služby v SOA. Nakonec jsem zanalyzoval současný stav mapování BPMN, nejpoužívanější notace pro vyjádření procesů v BPM, do jazyka BPEL. BPEL popisuje také procesy, ale je to programové vyjádření procesů sekvenční formou, které je dále spouštěno v digitální formě. V práci jsem zkoumal dále úlohu nové verze notace BPMN 2.0.
Standardizace orchestrace v prostředí služeb
Sova, Jiří ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Vašíček, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá srovnáním používaných standardů v orchestraci služeb. Orchestrace je jedním z pojmů v servisně orientované architektuře, která představuje významný trend ve vývoji informačních systémů. Práce je rozdělena do čtyř částí. Úvodní kapitola se nejprve věnuje popisu samotné služby v rámci informačních technologií. Obsahem je také definování servisně orientované architektury, kde služba je základním prvkem při tvorbě a integraci informačních systémů. V poslední části této kapitoly jsou popisovány principy servisně orientované architektury, které nejlépe vystihují její podstatu. Druhá kapitola se již věnuje koordinaci spolupráce služeb, kde existují dva základní přístupy -- orchestrace a choreografie. Cílem této kapitoly bylo vytvořit teoretický popis obou pojmů a následně oba přístupy porovnat. Další kapitola se zabývá standardizací metod orchestrace, kde hlavním standardem je jazyk BPEL. Úvod je nejprve věnován historii a důvodům vzniku jazyka. V další části jsou zmíněny principy jazyka BPEL, které stanovují požadavky pro jeho použití. Další oddíl této kapitoly pak popisuje verzi jazyka BPEL označovanou jako BPEL4WS. Popis jeho struktury přináší základ pro další část věnovanou jazyku WS-BPEL, což je poslední verze standardu. Uvnitř této části jsou pak popsány jednotlivé změny. Poslední kapitola se zabývá praktickým srovnáním obou zmíněných standardů. Nejprve je vytvořen proces na základě reálné situace, který obsahuje nejdůležitější části jazyka BPEL. Poté je již provedeno srovnání všech částí procesu, který byl vytvořen v obou verzích jazyka. Na závěr kapitoly je uvedeno shrnutí poznatků, které byly čerpány z praktického srovnání obou standardů.
Standardy a metodiky modelování podnikových procesů
Adjei, Daniela ; Vilím, Tomáš (vedoucí práce) ; Martanová, Kateřina (oponent)
Tato práce přináší přehled některých významných standardů a metodik modelování podnikových procesů. Význam podnikových procesů, procesního řízení a s tím i procesního modelování v posledních letech značně vzrůstá a stává se jedním z klíčových faktorů pro udržení konkurenceschopnosti organizace. Modelování podnikových procesů nalézá své uplatnění nejen v oblasti analýzy a optimalizace podnikových procesů a Business process reengineeringu, ale rovněž při mezipodnikové kooperaci a v oblastech podnikových informačních systémů a webových služeb. Tato práce popisuje následující standarty a metodiky: IDEF, UML, BPMN, BPML, BPEL, EPC, ARIS, MMABP. Dále je navržen postup, jímž je možno se řídit při výběru vhodného standartu a obecná klasifikace standardů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.